lektion..har tappat räkningen :P

hej hej!

Igår var det dags för valpkurs igen. Eftersomd et var så himla fint väder började vi utomhus. Massa nya dofter för hundarna så vi la ner rätt mycket tid på kontaktövningar och inkallningar. Fia är väldigt duktig och får mycket beröm. Efter ett tag gick vi in och hade lite medicinsk träning. Lite teori och sen fick vi undersöka varandras hundar. Det var himla annorlunda att ta hand om någon annans hund även om jag har haft hand om många andra hundar. Jag fick först en mops och sen en flatte. Mopsen bara flåsade och sprang runt, men jag fick känna på tänderna, öronen, ögonen, tassarna och på kroppen. Flatten var mer vild än tam! haha ville bara pussas och var ganska vild med sina tassar, men efter ett tag kunde jag undersöka honom med!

 
Jag redo för träning -med nya godisväskan!

Idag var jag i skolan kl 9 för att träffa gruppen. Vi gick igenom strukturen på Pm:et och delade sedan upp det lite. Detta gick snabbar än vi väntat så sen satt vi ute i solen två timmar innan det var dags för föreläsning.

Fia har varit ganska trotsig idag, inte kommit när jag kallat på henne och lite sånt. Vet inte omd et beror på att hon är trött sen igår eller om hon är inne i nån trotsperiod. men tycker det är lite tidigt... Kan även bero på att det var väldigt mycket folk ute så det blev för mycket störningar..

Nu har jag precis kommit hem från träningen och möttes i dörren av Fia -som hade min BH runt halsen! Alltså båda banden!! hahaha fick mig ett riktigt gott skratt.. även om det inte var så skoj för hon hade bitit i sönder den.. men men jag får väl skylla mig själv som låter det ligga framme.. Jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt och stod o skrattade ett bra tag för mig själv!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Eva

Synd att du inte har en bild på BH-Fia. Nu får man använda fantasin....det blir ett gott skratt det med.

2010-04-14 @ 21:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0