mer dominans!

hej!

Idag var det dags för föreläsning igen och sen satt vi med gruppen en stund. På väg hem cyklade jag ner på stan för att köpa en sladd till skrivaren. Blev en runda på apoteket för att köpa ett fästinghalsband och en termometer och råkade även hamna på djuraffären! :) Där blev det ett nytt halsband till Fia, en tandborste och en ny leksak.


Oj.. vilken dålig bild.. men det är rosa!! :)


Fia i sitt nya halsband! Visst ser hon glad ut?! :P

Jag stod även och diskuterade med mannen i affären om kloklipningen. Han menade på att jag var för lite ledare och skuller vara mer dominant. Jag skulle inte acceptera nån kamp.. jag blir så nedslagen när jag hör det, man vill ju vara så perfekt och jag vill att Fia ska bli en perfekt hund. När jag kom hem tog jag i alla fall tag i saken och la Fia på rygg i mitt knä och accepterade inte att hon sprattlade. Blev en hel del rytande, men jag fick klippt en hel tass på väldigt kort tid! Då blev jag nöjd med mig själv igen! :)

Ikväll är det dags för valpkurs igen!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Ann & Ulrika

Hej!

Stackars hund, det ser ut som hon skäms, rosa halsband. :)

Bra att du lyckades klippa, heja dej!

Kramisar

Ann & Gulle

2010-04-20 @ 18:03:11
Postat av: Sabina

Så fin hon e. Alla tjejer ska ha lite rosa bling bling!!!

Jag som tycker du e så duktig och dominant. Hon lyder ju och är uppfostrad som få. Om du inte känner dig dominant titta på hur jag behandlar Snappan! Ja i och för sig så e det inte en hund uatn en liten förväxt råtta eller ett litet rådjurs barn...

Dom ska ha mycket kärlek det som är viktigast!

2010-04-20 @ 18:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0