Ännu en dag i skogen!

Hej!

Eftersom det var så härligt väder begav jag och Stina oss till skogen idag med! Tog med oss varm oboy och strosade runt! Gick nog 2km faktiskt, vilket kanske är lite mycket för Fia. Det ska inte vara bra för deras höfter och leder att gå för mycket när de är små, men jag tror på teorin att det är ett avelsproblem. Så länge Fia är pigg och skuttar runt som hon brukar tror jag inte att det är någon fara. Jag får ju vara vaksam om hon blir trött så att jag inte pressar henne!



Hon verkar tycka att det är mysigt i skogen! Hon älskar verkligen alla människor men andra hundar är fortfarande lite skrämmande. Jag vill ju inte att hon springer fram till allt och alla innan jag sagt det och vi jobbar emd att avleda. Så när vi möter någon springer jag ut en bit i skogen och busar med henne så att jag blir roligare och intressantare än de vi möter! DEt fungerar riktigt bra! När vi möter hundar som hon får hälsa på försöker jag sätta mig ner o klappa den andra hunden men hon vågar inte riktigt gå fram. men men hon får väl vänja sig efterhand!

Imorgon börjar valpkursen. Dock bara en introduktion för mig, Fia börjar nästa tisdag!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!



Tips: Om du inte går för fort är det nog ingen fara men ta upp henne och bär en stund så att hon får vila. När hon är tillräckligt stor att gå själv orkar du ändå inte bära henne.

Kramis

Ann

2010-02-28 @ 19:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0