Framsteg!

Hej!

Vi gör framsteg! Fia är helt underbar! Hela dagen igår bara vi lärde känna varandra! Vi sprang upp och ner, ut och in för att lära henne att kissa ute. Och nu tror jag att hon har fattat det! Hon kissar ju inne med, men varje gång vi är ute kissar hon nu! Från början tyckte hon mest att det var en rolig lek att vi gick ut hela tiden och efter hand började hon också inse att snö är ganska roligt! :) så himla go!


Ja, snön är ganska rolig ändå! Speciellt när det sticker upp små pinnar!


Snö på nosen! :)

Vi har även klippt lite klor. Det gick bra, men krävs mer övning! Jag tar bara yttersta yttersta spetsen så att hon vänjer sig, så får man göra det oftare istället!

På kvällen kom Emma och hälsade på oss! Det var mysigt. Vi elekte med Fia, mös, och åt!


Emma och Fia!


Jag och min bäääs! :)

Annars så sover vi ganska mycket! Både jag och Fia :) Hon vill fortfarande upp till mig i sängen, men verkar acceptera snabbare att det inte kommer att hända! :)


Fia bökar ner sig UNDER sin madrass! hihi


Mysigt!!

Idag skulle jag börja ensamhetsträna.. det gick inte så bra.. jag väntade till hon hade ätit, lekt, varit ute och lekt lite till för att hon skulle vara trött. Sen lockade jag in henne i sin korg och stängde om gallret och gick därifrån.. OJ vad hon gnällde, men det hade ju uppfädaren sagt att hon skulle göra, så jag fick stå ut och satt och höll för öronen! Efter ett tag blev det tyst.... bara för då hade Fia klättrat över och kom glatt utspringande till mig... ajajaj jag försökte igen och la en bräda över så hon inte skulle kunna klättra ut, men hon hittade en glipa och kom ut igen, Jag hade säkert kunna täcka över mer, men jag vill inte att hon ska känna att det är ett fängelse -utan hennes trygga plats, så jag får prova något annat.

Jag tror helt enkelt att jag får gå ut och Fia får vara lös i lägeneheten. Plocka undan allt bitvänligt och sen bara gå! Jag provade att stänga in mig på toaletten och hon pep lite men inte så hjärtskärande som tidigare... får prova det... någon som har tips?? :)


Fia med sin leksak Knut!

Idag ska jag faktiskt plugga.. blev ju inte så mycket av det igår.. rättare sagt ingenting!! jag har ju så mycket roligare grejer för mig! ;)

Kramar

Kommentarer
Postat av: Marie

När hon sitter i din famn ser man verkligen hur liten hon är!! Jag tror som du skrev att det är bäst att låta henna vara lös i lägenheten och gå ut! Det är verkligen hjärtskärande när de gnäller men det går över!

2010-02-10 @ 13:36:20
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag saknar er! Vill bara tillbaka=( Jag kommer när vi varit i S-vall!!!

Kärlek

2010-02-10 @ 15:26:25
Postat av: Sabina

Ida det va det jag sa, alltid dåligt samvete...

Men varje gång jag kommer hem blir prinsen överlycklig och pussar sönder mig. Och i sängen e en liten bula som e jättevarm så dom klarar det. Men ont gör d.

Dom måste träffas Fia kan ju lära Snappan att snö e kul för det tycker INTE han...

Pussa henne från mig

2010-02-10 @ 19:03:30
Postat av: Mamajay

jätte söt valp =). vill du ha en ny header?

2010-02-11 @ 11:39:27
URL: http://mamajay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0