Min framtid är bestämd!

Nu vet jag vad jag vill bli när jag blir stor! Sköööönt! Det känns verkligen som jag har hittat rätt! Jag tycker verkligen att skatterätten är jätteintressant så därför ska jag läsa en magister i det! Det blir som planerat revisorsjuridik andra delen av denna terminen, sen nästa termin blir det beskattningsrätt II och någon annan fördjupningskurs typ koncernbeskattning eller internationell företagsbeskattning. Sen återstår en magisteruppsats. Dock måste jag läsa 7,5 poäng eknomisk historia som är obligatorisk för kandidat examen... hoppas på att kunna hitta nån distanskurs på denna! Det känns verkligen spännande att veta vad jag vill -det är nog bland de första gångerna i mitt liv jag verkligen känner ett yrke som känns helt RÄTT!! Och vilken bra kombination sen med redoivisning och skatterätt för att inte tala om att där inte finns så hård konkurrens bland skatteexperter och därmed lätt att få jobb och pengar att tjäna! Aldrig fel juh.. men huvudsaken är att man trivs och jag tycker verkligen att det här är roligt!

Så idag har Emma passat Fia. Hon var tvungen att åka innan jag kom hem, så jag vet inte hur det har gått, men jag är övertygad om att allt gått bra. Fia mår bra och Emma är superduktig så ingen tvekan här! :)

Idag har jag köpt en TV! dock hittar jag inte min antennsladd... :( Det är så dumt JAG VET att jag har settd en på ett speciellt ställe, men nu är den puts väck!! SUCK!!


Här har vi nya TV:n! Finlux 32 tum!

Helgen är full med äventyr -allra helst för Fia! Imorgon kör jag till Trelelborg vilket innebär åka i sin bilbur för första gången. Jag ska fika med Micke och sen vara med Sabina. Fia ska då få träffa Binas hund Snappi! Sen ska jag sova hos Elin och Anders. På lördagen blir det ett besök på Virestadgården och sen kommer Stina och så är det fest hos Bina på kvällen! Elin ska passa Fia och även hämta oss så att vi sover där igen! Så som sagt blir det mycket för Fia, men jag vill att hon ska vara en social hund som anpassar sig till olika miljöer så det är bara att börja jobba. Så länge jag inte stressar upp mig tror jag Fia också kommer vara lugn. För om jag stressar upp mig, märker hon att det är nåt märkligt och blir nervös! Det ska nog gå bra!

Nu ska jag och Fia ut o leka i snön! :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!

Vi ser fram emot ditt besök, ring innan du kör så att du inte hamnar i en driva. Det snöar som bara den just nu och blåser men det ska säkert vara fixat till lördag.

Kram

Ann

2010-02-18 @ 18:36:30
Postat av: Ann

Hej!



VA bra att du bestämt dig vad du ska läsa.

Kramis

Ann

2010-02-18 @ 18:37:53
Postat av: Sabina

Ja det ska bli superkul i helgen!!!

Både för godingarna och för oss...

Men du får säga till Fia innan ni kommer hit att hon inte får kissa på golvet för nu har jag städat hela lägenheten, nä klar hon får kissa den lilla fisen!

Men du hur gick det med din köttbonde plan???

Ses imorgon hihi

puss

2010-02-18 @ 19:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0