Fina fina Rigoletto!

Fina underbara häääärliga Rigoletto! Jag är en lyckans ost som får lov att rida honom!! Det känns som att jag börjar hitta rätt knappar och idag fick jag bekräftelse på det med! Jag kan ha svårt att känna om han går "rätt" eller om han fuskar sig ur.. tillexempel vart han sätter bakbenen. Men idag kom Liv in i ridhuset efter ett tag och skulle rida Aramis och sa då att han såg så fin ut! Det är en bekräftelse jag behöver! :) I högersidan var Rigoletto heeelt lösgjord, men även vänstersidan var bättre än förut!

Efter passet tog jag av sadeln och ledde runt honom i ridhuset. Häromdagen berättade Liv att han gärna rullar sig i grusen efter ett pass så det lät jag honom göra! Grusig och fin blev han då! :) Och så blev det till att smörja tränset... men det är han värd!

Nu håller jag kväll! Och det blir bara en mysig filmkväll med Andreas! Vi har precis ätit kinamat! Imorgon blir det tidig uppgång då jag ska med Liv på tävling. Dock ej på Rigoletto, men på Aramis! Jag tycker det är roligt att följa med!

Morgondagen innebär ju även fars dag. Vi brukar bjuda pappa på middag då, men vi fick inte ihop det denna helgen.. Förra året bjöd vi honom i januari, men vi får hoppas det inte dröjer så länge detta året!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Ida! Du är SÅÅÅ duktig och ambitiös! Och en STOR eloge till dig som nu börjar komma åt den brune busen :o) Ju mer bus desto bättre är det - det vet du, ha ha :o) Jag är SÅ glad att det var just du som hörde av dig och blev Rigolettos medryttare! Och jag är övertygad om att Rigoletto håller med mig! Och så är jag SUPERglad och tacksam för att du vill följa med som tävlingssällskap - jätteroligt! Kramkram och så ses vi snart :o)

2010-11-13 @ 21:24:11
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0