galopparbete i det fina vädret!

Hej hopp!

Oj vad jag har varit trött idag!! hur ska jag klara 40-timmars arbetsvecka? :) hehe nä det skanog gå bra, det är bara det att det är jobbigt att lära sig grejer (har jag hört så jag skyller på det!) :)

Det har varit helt underbart väder idag med och jag var ute med Rigoletto. Red bort till banvallen och arbetade honom i galopp. Jag har lite problem o få honom att gå framåt ordentligt.. jag hade behövt Liv som går bakom med en plastpåse på ett ridspö varje dag! ;) hihi nej, men jag kämpar på och han är verkligen underbar att rida! Båda två blev ordentligt svettiga!

Här kommer två bilder på den stiliga herren!


Kantarellspårkursen igår var rolig! Vi var bara tre hundar så fick jobba en hel del! Gårdagen gick mest ut på att få hunden att känna igen doften. Vi använde oss av så kallade "smellers" som är små burkar med hål i locket. I vissa är där kantareller och i andra något annat. Jag tror att Fia fattade lite i alla fall! Då och då fick vi gå "banor" där vi inte själva visste vilka det var kantareller i och Fia markerade riktigt bra! Luktade på burken och kollade sedan upp på mig! :) Vi fick med oss en påse kantareller hem så nu blir det till o öva!

Ikväll ska vi på bio! Det blir the other guys -en komedi! :)

kramar

Kommentarer
Postat av: Moa - Leos mamma

Hej,



Var jobbar du?

2010-10-13 @ 19:24:11
URL: http://lillagroda.blogg.se/
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Hi hi - jag lovar att snart gå bakom er igen :) Jag lägger in ett par sporrar i skåpet imorgon, ta dem när du rider på fredag! Och ta gärna med ett spö också, kan lägga ett i skåpet! Han är en maskare :) Tråkigt att jag inte kunde hålla er sällskap idag :( Kramkram

2010-10-13 @ 23:20:38
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Hej!

I morse ringde vi till Mikaela för att födelsedagsjunga. De skulle ut och bada med delfiner. Lyxlirarna :-)

Väntar annars mest besked om Uffes veterinärbesiktning som ska bli idag.

Kram

Ann

Ann

2010-10-14 @ 09:01:02
Postat av: Marie

Mums vad gott med kantareller!!

2010-10-14 @ 10:53:23
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0