Hoppträning!

Hej hej!

Ikväll var det dags för hoppträning för stallchef, Carro. Både jag och Liv vandrade ut hästarna med vita benlindor som två äkta hoppryttare *host host*. Fina var vi i alla fall! Började värma upp och sedan satte det igång! Först var det lite bommar och sen lite linjer. Från början var det inte så högt och då är det precis som Rigoletto inte ser hindrena, han bara snubblar runt! :P I alla fall höjde vi efter ett tag och hoppade en bana.

Jag måste lära mig att släppa kontrollen, då hoppar Rigoletto som bäst -när han får sköta sig själv! Det enda jag ska tänka på är ett bra grundtemp och att ta upp huvudet. Det behööver inte se så himla snyggt ut och han behöver inte gå i form mellan hindrena. Om jag bara koncentrerar mig på galoppen så går det kanonbra!

Vi slutade i alla fall med flaggan i topp då det blev ett par superbrasprång! Härligt!! Ser redan fram emot nästa gång -vi ska köra hoppträning varannan vecka! KUL!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0