Resdagbok: Cairns

Cairns

fredag 25 juli 2008 Cairns, Australien

Hej!

Nu ar jag i Cairns! Tog nattbussen. Det skulle ta 5,5 timmar sa jag var beredd pa lite somn, men klockan halv fyra pa natten stannar bussen och chaufforen vacker alla for att man kunde kopa kaffe! Halla!! vi sover!! haha sa det blev inte sa mycket somn. Vi var framme i Cairns lite i sex da vi borjade leta efter ett hostel. Vi satte oss och vantade utanfor ett som oppnade klockan sju. Dar var rum ledigt men vi kunde inte checka in forran 12. Sa vi lamnade vaskorna o gick till "the lagoon" Har ar ingen strand utan en pool vid havet :S later konstigt, men det var fint. Och dar var tillochmed sand! Sov dar i tva timmar, med klader pa o allt, men vaknade sedan av att det var for varmt! Gick o bytade om till bikini! Jag alskar solen!! det ar sa skont!

Ratt var det ar sa ser jag nagon ga forbi som jag kanner igen! Maria, den svenska tjejen jag traffade i Sydney!! Sa himla konstigt! Sa hon la sig vid mig, och sa har jag varit med henne hela dagen! Senare kom aven Bella! Sa nu ska jag folja med dem pa en tur pa mandag, tva dagar, till jag vet inte var och vet inte vad jag ska gora typ! haha men det blir roligt! Kommer aven byta till deras hostel efter turen, men de aker tyvarr pa onsdag..

Jag saknar folket i Townsville.. Larde kanna alla sa bra (antagligen for att det regna :S) o vi hade sa kul bara pa hostlet.. Sa det kanns lite tomt nu.. men men, har mycket kul framfor mig som vantar!

Ha det sa bra!
Kramar ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0