Resdagbok: Cape Tribulation, del 2

Cape Tribulation

onsdag 30 juli 2008 Cairns, Australien

...fortsättning

Efter detta slappte han av oss pa vart hostel som var en liten stugby mitt ute i regnskogen! sa himla mysigt!! Vi gick ner till stranden som var den finaste stranden jag nagonsin sett!! Regnskogen alldeles nere vid stranden, vit sand och alldeles klart varmt vatten! Paradiset! Och dar var alldeles tyst.. nastan inga folk. Det ar tydligen ett av de fa stallena pa jorden dar regnskogen moter korallrevet. Dar var koraller anda inne vid stranden!! Helt underbart var det!! En sadan strand vill jag ha hemma! hihi

Pa kvallen lagade vi mat och sedan gick vi ner pa stranden igen med var bag-in-box och satt dar o spelade kort. Vi vagade dock inte sitta dar sa lange eftersom de sagt att krokodilerna jagar i havet pa natterna. Och ingen kunde riktigt slappna av for vi visste inte om de kom fran havet eller fran skogen bakom oss :S men vi blev i alla fall inte uppatna!

Pa tisdagen hade vi bokat en ridning sa de kom o hamtade oss pa hostlet pa morgonen. Vi fick rida i regnskogen och galloppera pa stranden! jattemysigt, men egentligen inget speciellt.. hastarna var fula, smala o inga muskler.. men visst var det mysigt!

Pa eftermiddagen hamtade var guide oss igen och vi korde ivag till en flod. Dar fick vi aka bat o kolla pa krokodiler och lite faglar. Inga ormar, YES!! hihi han sa att vi skulle kolla efter dem i tradtopparna, men det var ingen som sag, sa det var tur! Men vi fick se lite krokofiler i alla fall! De ligger valdigt stilla vid vattenbrynet, bryr sig inte sa mycket om oss sa vi kom valdigt nara! Jag hoppade dock nar den ena borjade rora pa sig!! De ar valdigt snabba!!

Idag har vi legat vid lagoonen igen! Inte alls som min favvostrand men det ar harligt anda! Jag har varit o bokat en dykning till pa fredag och en skydive (fallskarmshopp) pa mandag!! Sa nu har jag lite o vara nervos over!! ihhh!! men det ska bli kul! Tjejerna har akt nu sa jag far ge mig ut o leta nya kompisar! HAr tva tjejer pa rummet som verkar trevliga sa jag far val fjaska in mig hos dem ;)

saknar er alla!
manga kramar
Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0