Resdagbok: Castle Hill

Castle Hill

söndag 20 juli 2008 Townsville, Australien

Hej!

Igar blev det en lugn dag! Det mesta stanger tidigt pa lordagar sa vi gick till stranden, jag, en fransman och en fran nya zeeland. Det var sa himla skont, har langat efter att bara ligga o slappa! Varmt i vattnet med, men efter att Sebastian, fran NZ trampade pa en fisk, gick jag upp! ;) De skrattade gott at mig :)

Pa kvallen gick vi ut, med fler fransman och nan tysk till the Mad Cow (som om jag inte fatt nog av det?! ;)) Speciellt stalle med speciella manniskor.. blev inte sa sent. Jag ar ju van att ga o lagga mig senast klockan 21 sa var ratt trott! Men det var trevligt anda!

Vi pratade hela dagen igar om att ga upp for Castle Hill som ar ett berg med utsikt over hela staden. Vi var nog en tio personer o alla hade kopt picknick som vi skulle ta med! Men i morse, eller vid 11, sa var det bara tre som dok upp. Antar att det blev hardare igar for vissa ;) Men jag, Sebastian och en tysk, Christian gick i alla fall! Tog en och en halv timme att ta sig upp och det var ett riktigt motionspass! Vi tog den sk 'getvagen". Riktigt brant pa sina stalle, men himla fint! Val uppe pa toppen at vi var lunch och tog en liten tupplur. Kollade pa den fina utsikten! Vadret var molnigt, men det var nog tur, for det hade varit annu jobbigare att ga i gassande sol. Och vi kunde se langt anda! Vagen tillbaka gick lattare, ca 1h, men mina ben darrade sa fort vi stannade. otranad eller vad :S Nar vi kom tillbaka sov jag en timme och nu sitter jag har.
Skulle egentligen lagt upp foto idag, men datorerna pa hostlet funkade inte och har jag ar nu fanns inget usb-uttag. Men det kommer, jag lovar!

Vet inte riktigt vad som hander ikvall. Fick ett erbjudande att folja med pa "wet t-shirt competition" men jag vet inte hur lockande det ar :S haha

Annars funderar jag nog pa o ta ett flyg till Cairns. Stannar har nagra dagar till o sedan aker jag nog vidare! Vill ju hinna med sa mycket som mojligt utan att stressa, men det kanns som om far jag nagra dagar till har sa har jag sett vad som ska ses i Townville!

Ha det sa bra allihopa!
Jag saknar er!
kram ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0