Resdagbok: Ensam!

Ensam!

lördag 12 juli 2008 Cloncurry, Australien

hej!

Nu har jag antligen tillgang till internet igen! Fast kan inte anvanda det sa mycket for det var riktigt dyrt!! men far ju avlagga en rapport!

Forra veckan var jag i Dingo hos Jim Conroy. En riktigt ensamvarg som emmellanat behandlar mig som hunden :S Fast jag far i alla fall sova i huset, det ar mer an vad hunden far! Men han har glimten i ogat o ibland har vi riktigt trevligt! Det ar bara nar vi jobbar som han inte ger mig instruktioner och forvantar sig att jag ska forsta vad han vill att jag ska gora! Lite dubbla budskap har och dar. Men jag tar faktiskt inte at mig sa mycket som jag trodde jag skulle gora.. Gubb****** far skylla sig sjalv o bli sa sur han vill om han inte kan beratta for mig! Jag vet i alla fall att jag gor mitt basta!

Sa i Dingo vallade vi en massa kor och skickade ivag ett par hundra pa en lastbil till slakteriet. Jag trodde att det skulle vara lite mer fart och flakt, men det ar mest skritt.. men en upplevelse i alla fall! Naturen ar fin.. Odemark sa langt ogat kan se!! bara en massa utorkade angar och lite trad och buskar.

Igar korde vi ifran Dingo halv atta pa morgonen. Stannade i Emerald for att tvatta hastarna och bytte dack pa lastbilen. Sedan vantade en laaang resa!! Var inte framme i Julia Creek forran tre pa natten!! Men det var spannande det med! har aldrig sett sa manga doda kangurur :S Sjalv korde Jim over tva :S Man sag en massa langs vagkanten men inte saktade han in for det! stackare!

Idag har vi tog vi bara en runda runt markerna for att kolla att allt stod ratt till med djuren, vattnet och stangslena. Fick laga lite har och dar. Han har verkligen manga kor och har har han aven far och fler hastar.

Igar nar vi kom fram var jag lite nere och ringde hem for att prata med paronen. Jim sag tydligen att jag var ledsen sa i morse fragade han hur det var med mig och gav mig en kram. Sa lite hjarta har han i alla fall!

Har ar valdigt varmt pa dagarna, men pa natterna ar det minusgrader. Far sova med fyra tacken, strumpor och tjocktroja. Huset ar ju inte isolerat! Trots det har jag lyckats bli forkyld igen! :( men inte lika farligt denna gangen!

Far se nar jag kan skriva igen! Kommer vara har i tva veckor! (Sen kollar jag var ni ar Christian :)) Och Ann o Co, jag fick aldrig branna korna, men var med och foste in dem i "buren"!
Alltid lika kul o hora fran er! Och tro mig jag behover hora fran omvarlden.. det ar vaaaldigt tyst och ensamt har! MEn missforsta mig inte, jag vantrivs inte!

Massa kramar pa er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0