Resdagbok: Julia Creek

Julia Creek

tisdag 15 juli 2008 Cloncurry, Australien

Hej igen!


Idag ar jag inne i Julia Creek! Passar pa att anvanda internet! forsta prioritet! Jim ar hos doktorn och tar bort stygn efter att han tagit bort hudcancer :S Tydligen har varannan australienare hudcancer :S det galler att smorja in sig!

Vi fortstter att ha vara duster nar vi jobbar. Men nu har jag borjat skrika tillbaka pa honom :P och nar jag borjar skrika pa svenska vet han att han gatt far langt! Blir faktiskt imponerad over mig sjalv att hag inte later mig bli behandlad hur som helst!

Vi forsatter att flytta kor och sorterar dem o flyttar dem igen. Haromdagen sorterade vi ut kalvarna markte dem, satte i chip och klippte oronen. Kastrerade pojkarna och gav "resterna" till hunden :S undrar om hon vet vad hon ater?!

Glom det jag sa om att det gar sakta!! jag tar tillbaka det! har man bangstyriga kor som det har ganget ar det full fart hela tiden. Eftersom de ar blandade kor och kalvar gar de inte lika fort sa jag fick trava fram och tillbaka bakom den for att snabba pa dem. Och om en ko springer ivag fran gruppen ar det bara full galopp som galler for att sedan tvarnita o svanga in framfor dem. Hastarna vet precis vad de ska gora, sa det galler bara att halla i sig!

Har ar fullt med Gecoodlor... sa lange de ar utomhus ar det lugnt, men igar sag jag en pa mitt rum. Jag gick ut till Jim o sa lite forsiktigt att jag sag en odla pa mitt rum och jag ar lite sa dar skitradd for dem!! Tankte ju att da skulle han ga o ta bort den! MEn nej han skrattade bara till lite och sa: jaha var ska du sova inatt da!? Halla!!!!! vaknade flera ganger i natt o trodde att den var pa mig!!! men det ar val bara till o gilla laget o tuffa till sig. Han verkar ju inte bry sig i alla fall!

Ja annares ar dagarna ganska lika har.. har fatt in lite rutin.. Nan dag ska vi flytta korna tre mil!! utan vatten! pust det galler att forbereda!!

Saknar er allihopa! Lagg till sa manga mailadresser ni vill! det ar bara kul ju fler som laser!
manga kramar Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0