Resdagbok: Townsville

Townsville!

lördag 19 juli 2008 Townsville, Australien

Hej!

Da gav jag upp! Det blev inte battre, och jag kunde sta o asbola (samtidigt som jag skrek pa svenska) utan att han brydde sig! Sa jag tankte att varfor ska jag utsatta mig for detta? min tid ar mycket mer vardefull an sa! Visst hade jag kanske kunnat sta ut en och en halv vecka till, men jag kom till australien for att ha kul och for att gora saker for mig sjalv, och jag hade inte kul, sa varfor stanna? Jag har fatt min upplevelse och jag angrar inte att jag akte dit, men jag ar himla glad att jag ar darifran!

Sa nu ar jag i Townsville, kom hit igarkvall och gillar det redan! Har ar varmt och skont o himla mysigt! Haller pa o tvatta for tillfallet, men ska ut pa sightseeing senare o tar nog en runda till stranden med :)

Onsdags var helt hemskt hela dagen! Allt jag gjorde blev fel! Antingen hor jag inte vad han sager, eller sa forstar jag inte! O da hjalper det inte att han upprepar det och lagger till ett "Bloody"! Men sen pa kvallen pratade vi anda lite vid middagen sa jag tankte att jag provar en dag till.

I forrgar var den stora dagen da vi skulle rida laaangt!! jag satt pa hastryggen i 9 timmar! Aj aj min rumpa!! O man kunde ju tanka sig att en sadan dag skulle han ge mig en lugn och koncentrerad hast, men nej, istallet far jag en som jag inte har ridit innan, som hoppar for minsta lilla spoke och har nerverna utanpa!! Jag skulle leda flocken och da galler det att man haller ett stabilt tempo, men ratt som det var hoppade han i luften och holl pa o vanda hela flocken! haha men det gick bra anda! Vi var ute fran halv atta pa morgonen till halv atta pa kvallen. Och det gick bra hela dagen tills pa slutet. Da borjade vi braka igen! Sa pa kvallen sa jag att jag ville aka tidigare o pa fredag morgon akte jag! Han fragade pa fredagen om jag fortfarande ville aka och var sa himla forstaende och snall, men jag vet att det bara hade blivit likadant sen anda! Sa det kanns bra att jag akte!

Tack for allt ert stod! Ni anar inte hur mycket det betyder!
manga kramar Ida

Inget lasso men cowboyhat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0