Resdagbok: Under the sea

Under the sea

lördag 2 augusti 2008 Cairns, Australien

hej hej!

Igar var det dykning som stod pa schemat. Jag kunde inte sova pa hela natten innan, dels av nervositet och dels av alkoliserade rumskamrater! haha det ar hostelliv i ett notskal!
Jag var i alla fall ratt sa pigg nar jag vaknade och gick ner till hamnen! Blev lite sjosjuk pa vag ut till forsta revet, men kunde lyssna pa informationen o sa. Efter att jag fatt pa mig all utrustning var det dags att hoppa i vattnet. O jag fick panik!!! Det kandes sa obehagligt o andas genom slangen o jag kunde inte ens doppa huvudet under vattnet. Sa de lyfte upp mig igen o jag lugnade mig. Blev sa forbannad pa mig sjalv, det ar sa typiskt mig!!! O jag visste ju att jag skulle uppskatta det om jag bara vagade!!! I alla fall snorklade jag lite och det kandes bra. Sa efter lunch fragade jag om jag kunde fa prova igen vid nasta rev. Det kunde jag och de fixade sa att jag vi bara var tva med en instruktor och hon tog det valdigt lugnt och sakta med oss. Sa det kandes tryggt! O som jag trodde, sa VAR det helt underbart!!! fridfullt och fint! Alla farger ar helt fantastiskt!! Och en massa fiskar forstas! Sag ingen haj som tur var! Kommer nog dyka mer nar jag ar pa Whitsundays, for det var jattekul nar jag val vagade!


Pa baten traffade jag en tjej, o vi bestamde att hon skulle komma till mitt hostel pa kvallen. Vi var ett gang som forfestade lite innan vi gick ner pa puben saom ar precis nedanfor. Gick sedan vidare till tva andra stallen! Det var himla kul, o det blir nog en repris ikvall! :P

Idag har jag bara tagit det lugnt vid lagoonen igen! Harligt!!
Massa kramar Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0