Resdagbok: Chillar :)

Chillar :)

tisdag 24 juni 2008 Sydney, Australien

Tjo hej!!

Nu har jag antligen fatt ansoka jobbet! SA gar bara o vantar pa att det ska ringa! Hoppas att de gor de!! Pratade med Darin som ar en av vardarna har pa hostlet (som aven hamtade mig pa flygplatsen) o han skulle ringa lite samtal o leta upp fler jillaroo jobb till mig sa att jag har lite fler vagar oppna. Blir det inget tills pa mandag sa skiter jag nog i det o drar ivag pa surfcampen.

Jag har borjat vanja mig att ta det lite lugnare. Jamie, den tyska tjejen ar pa mig att jag inte ska vara sa stressad.. och det ar nog sant, jag har anda hela sommaren har!

Vi var pa museumet i forrgar som var mycket storre an vi trodde! tror vi gick rynt dar i over tre timmar!! inte likt mig haha men det var mysigt pa nat satt!

Igar akte jag pa valsafari!! det var riktigt spannande! Ar lite besviken att jag inte fick se dem hoppa o sa men man kan ju inte styra over naturen! Fick se den komma upp till ytan o hamta luft o nar de dok ner med skjartfenan i vadret! Riktigt stora djur, humpback whales, vet inte det svenska ordet, men de blir upp till 18m!!! Vi foljde en grupp pa fem under nagon timme o sedan hittade vi en ny grupp pa tva. Var ute pa havet i fyra timmar o det slutade med att jag var lite sjosjuk!




Idag har gick vi runt i botaniska tradgarden o kollade pa jattefladdermoss!! De hanger tusentals i tradtopparna o det ar skitstora!! 1,5m i vingbredd!! Sag aven en och anna spindel, men inte nagra dodliga! Vi satte oss i graset o picnickade! hur mysigt som helst! Det har varit fint vader nu i nagra dagar, men det ar kallt i skuggan och nar solen gatt ner, men det ar skont under dagarna!



Ikvall blir det nog utgang med de tre svenska tjejerna (som bestamde sig for att stanna tills pa torsdag :)) Vi ska till ett stalle som heter the Gaff, dar jag var o at gratis middag! Det kan nog bli kul!

For ovrigt vantar jag bara pa att telefonen ska ringa! riiing daaaa!! :)

saknar er!
kram ida


Kommentarer
Postat av: din skratt guide

Hejsan, gillar du de är extra goda skrattet om dagen ?

kolla då in min blogg & skratta ! :D

2011-01-17 @ 14:43:24
URL: http://skrattfeber.blogg.se/
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Ser superhärligt ut! Jisses så häftigt med valarna. Ska bli spännande se vad som händer framöver - jag kände ju inte dig då så jag har ju inte den bleeekaste om vad som ska ske :o) Kram

2011-01-19 @ 22:10:20
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0