Resdagbok: Lyon 27/09-09

Lyon 27/09-09

Hejsan

I lördags förmiddag åkte vi till Lyon. Eftersom lokaltrafiken stejkar där för tillfället blev det inte en lätt match och ta sig till Hannas kompis, Viktor som bodde lite utanför staden. Men när tre kloka hjärnor slås ihop så löses de flästa problemen, och så även detta. Vi var alla hungriga efter resan så vi gick ut för att äta lunch. Standaren här på restauranger är inte direkt som hemma, betydlig sämre.

De här med att åka tåg ser Ida som en ypperligt tillfälle och få lite sömn på.

Lunchresturang med hög klass... NOT!!

Lite småhungriga och halftbesviken på lunchen tog vi oss in till stan igen för att se om det gick och spendera lite av stipendiumen. Vilket det gjorde :) Patriotisk som man är så sprang vi först in på H&M för att köpa lite baskläder för att sedan bege oss till de lite finare affärena. Även detta äventyr gjorde oss lite småhungriga så middagen blev serverad på en restaurang (OBS!äta ute här är billigare än hemma).

På promenad genom stan...

...och lite posing emellanåt! :)

...och lite kultur! (men bara lite ;))

Shoppingen tog sin lilla tid så väl hemma hos Viktor hoppade vi in i duschen, en efter en för att sedan byta image från shoppohålik till partyhålik :) På kvällen gick vi ut på en club, så de blev mycket shaking as, inte alls fel :) Eftersom Viktor bara hade en säng (bara och bara kanske inte de är varje kväll man har tre tjejer på besök:), så lade vi madrassen på golvet så vi alla fyra fick en liten del av den. Vet, de skulle varit roligt med en bild så ni fick se hur de är och sova hos "säng alla Viktor", men de blev inget foto taget.

Stina och Hanna gör sig fina!

...medan Ida roar sig på eget håll!

Här sitter vi och förfestar i vad som skulle komma att bli vår sovplats! :)

Även idag strejkade lokaltrafiken, denna gång blev de desto svårare eftersom det inte fanns några ersättningbussar, så efter att försökt fått tag på Taxi, vilket inte fungerade så bra, så gick vi några hållplatser och fick tillslut tag på en spårvagn. Allt som allt tog det två timmar för oss att komma till tågstationen. När de var en hållplats kvar (dock trodde Hanna att det var den sista) så hoppade hon av spårvagnen. Tyvärr stängdes dörrarna och på insidan befann sig lycklitvis Ida och Stina, medan Hanna stod kvar på perrången när spårvagnen åkte vidare. Oj Oj Oj, vi skrattade så tårarna bara sprutade. Väl framme vid tågstationen fick vi vänta in Hanna som kom gående längst spårrälsen. Eftersom vi missade tåget tog vi en rejäl frukost på McDonalds och sedan begav vi oss av hem till Grenoble.

Fin utsikt från spårvagnsstatioen som vi till slut hittade!

Här kommer Hanna vandrandes! :) hihi

Läxan tills imorgon är bla. och läsa två kapitel om Cross Culter Issues, och eftersom vi båda skulle läsa kapitlena kom vi på att högläsning var ingen dum idé, och så blev de. Nu två timmar senare ska vi kolla på nått roligt tv program och sen blir de läggdags.

Puss och hej, vilken underbar helg!!!