D-vitaminer?

Hej hej!

Usch vad man blir deppig av detta mörker. Man kommer hem från jobb, är hur trött som helst och orkar knappt göra någonting!! Är det så livet ska vara?? ingen livskvalitet... Tur man har stallet.. Visserligen tvingar jag mig dit, men när man väl är där och sen när man kommer hem känns allt mycket bättre..

Jag fick tipset om att köpa D-vitaminer i mängder. Tydligen räcker inte de på apoteket utan kroppens behov är mycket större än så. Ska finnas att köpa på nätet. Och det låter ju rimligt -man får ju inte så mycket dagsljus under de här dagarna.

Är det någon som provat eller har något annat tips?

Kommentarer
Postat av: Eva

Det gäller att tanka dagsljus och uteluft på helgerna. Att motionera i upplysta idrottshallar ska också vara bra.

Sen är det inte fel att njuta av mörkret, krypa upp i soffan, tända ljus och läsa en bra bok.

kram

2011-11-13 @ 12:23:34
Postat av: Marie

Jag har hört att det ska finnas lampor som ger det här solljuset som vi saknar på vintern och så kan man ju sola solarium.. Jag känner också av höstmörkret och håller med Eva, man får passa på att insupa så mycket dagsljus man kan på helgerna! :) kram

2011-11-13 @ 17:05:33
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Ajaj :o( Tyvärr har jag ingen erfarenhet av detta då jag själv nog lider av överskott på lyckohormon... Men d-vitamin ska du absolut testa! Det har jag hört är superviktigt. Och så kanske ännu mer tid i stallet med Plättebus ;o) Kramkram

2011-11-14 @ 09:38:55
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Gå en runda på lunchen - passa på och njut av vädret när du kan. B-vitaminer är också jättebra, de hjälper till att ta upp allt annat vi behöver och så får man fina naglar och hår. Alltid något :-)

Kramisar

2011-11-15 @ 16:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0