Ingen haltpix, men en halt ida?

nej inte riktigt men jag tar det från början!

Jag har ju de senaste gångerna känt att Rigoletto varit lite knagglig och inte riktigt velat gå framåt. Jag har dock pratat med Liv och andra stallkamrater som har tyckt att han såg så fin ut. I tisdags när jag red, var det en annan ryttare som påpekade att han såg halt ut.

Så idag bad jag Liv följa med ut i ridhuset för att kolla på honom. Travade fram på långa tyglar -utan hälta, kortade tyglarna - utan hälta. Bad sedan Liv sitta upp för att känna själv. Hon rider ju på ett helt annat sätt och Rigoletto ser fantastisk ut under henne! Hon kände inte någon som helst ojämnhet så vi kom till slutsatsen att det måste vara jag som gör han halt. Genom att inte ha ett jämnt stöd i handen och ett ärligt framåtbjud blir han lite ojämn.

Efter att Liv hade ridit satte jag upp igen och OJ vilken skillnad det var. Rigoletto hade en helt annat energi och elasticitet. Jag kunde ha stöd i handen utan att han dog fullständigt och han kändes bara såååå härlig.

Kontentan är med andra ord att jag måste jobba som en gnu för att Rigoletto ska få den riktiga gnistan och stråla som bara han kan!

Världens bästa häst!!!

Kommentarer
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Awww du skriver så fiiiint :o) Tack söta du!!! Det såg SUPER ut när du kom upp!!! Kör hårt Ida! KRAAAAM

2011-11-11 @ 10:17:36
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0