Bernice 25 och HOCKEY

Hej hej!

Igår gick första lassen (två bilar) från min lägenhet! Det blev KLÄDER och min byrå! Andreas (eller vi :P)) har en superstor klädkammaren så till och med min byrå fick plats där inne! :) ME LIKE!

Körde sedan ut till stallet och passade på att rida ut tillsammans med Birgitta och hennes hund Soya, som är en whippet! Vi skrittade runt i lagom djup snö -dock ej på banvallen där det var SUPERdjupt :)

På kvällen var det dags att fira Bernice. God mat, mycket bra och trevligt sällskap! Det blev lekar, spel och tävlingar -precis i min smak!

Idag var jag lite trött så tog lite sovmorgon! Sedan körde jag åter ut till stallet och fixade. Rigoletto verkar vara OK efter vårt lilla äventyr, men vi har tagit det lugnt denna vecka och mest skrittat. Han var om något lite stel i ena frambenet.. Så idag la jag bara på ett svetttäcke,  tränsade och begav mig ut i ridhuset. Varmt och mysigt! Skrittade och travade lite grand och det kändes bra! Fina killen!

Stressade hem, dushade och slängde i mig en macka för att sedan hämta upp Stina och åkte till Malmö för o kolla på hennes pojkvän som skulle spela hockey. Malmö Aren hade vi fått höra så vi traskade in där -där va nåt typ av julskyltning och mitt på isbanan stod en julgran! hmmm... Gick fram till några som stod i en affär -"Hej, vi ska se på hockey!" haha dom bara -öhhh vem då? haha vi var helt fel och de sa till oss att åka till Swedbank arena (jaha, jag trodde vi var på den?! :S) Sagt och gjort så hittade vi till arenan -såg väldigt dött ut och när vi hade gått runt ett varv utan att hitta en öppen ingång, frågade vi någon om de visste var dem spelade. Baltiska hallen fick vi till svar -som låg över gatan. Och JA, där var det! Så tjugo minuter sena bänkade vi oss på läktaren och njöt sedan av hockeyn! Inte för att jag förstod så mycket och vi snackade mest så missade alla mål (blev 2-4 till Nybro) haha jag har nog aldrig varit en sann sportfåne även om jag kan tycka att det är skoj då och då! :)


Nr 3: Marcua Liikane



Det var min helg i ett nötskal! Nu börjar en ny vecka med nya tag!
KRAMAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0