fast i snön...

Nej, inte jag, inte bilen, inte cykeln utan HÄSTEN! oj oj oj! Jag tänkte att jag skulle rida ut, det var ju så pass kallt att Rigoletto inte skulle få styltor (trodde jag). hur som helst så var det inte det som var problemet.

Jag red bort till banvallen som är en nedsänkt ridbana med åkrar på båda sidorna. Perfekt för lite travarbete där ri var tvungen att lyfta ordentligt på benen! Men jag hade ju inte tänkt att det skull gå så här. Ungefär 20 meter ut på vägen var snön långt upp på benen, så jag tänkte att det var nog bäst att vända. Jo visst. Rigoletto fastnade och hade snö upp till magen. Han kämpade med att komma fram, men tycktes bara trampa ner sig mer och mer. Jag åkte av och kunde efter ett tag kravla mig upp på åkern -drog tyglarna över Rigolettos huvud och försökte hjälpa honom att komm aupp på åkern. Han var ordentligt andfådd och paniken började komma krypandes. Men då tog han ett sista kraftantag och kom upp på sidan.

Jag gick på åkern tillbaka till grusvägen och tyckte inte att han haltade. Ringde så klart Liv och rådfrågade vad jag skulle göra. Det slutade med att jag skrittade hem -uppsutten i sadeln. Han kändes lite ojämn och stel, men såg sedan att han fått styltor så det kan ha berott på det. När vi kom tillbaka till stallet kände jag igenom hans ben och tyckte inte det var varmt eller svullet. Så vi får hoppas på det!

Det hela gick egentligen ganska snabbt men man hinner bli ordentligt rädd.. nu får vi hoppas att allt gick bra!

Nu till något helt annat: TACK för all positiv respons på ihopflyttningen! Det betyder mycket! Kul med så mycket kommentarer och hade även besöksrekord :)

Kraaaam

Kommentarer
Postat av: Eva

Det där lät inget vidare! Jag förstår att både du och hästen blev rädda.

2010-12-01 @ 19:00:29
Postat av: Ann

Hej! Visst är det läskigt ner de inte kommer upp. Hoppas att han klarat sig bra. Tur att du fixade det och inte hamnade under honom.

Ann

2010-12-01 @ 20:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0