Äventyr!

Idag har det verkligen varit äventyr för Fia! Och hon har varit sååå duktig! Det började i morse när vi skulle köra till Trelleborg. Hennes bilbur passade perfekt i bagaget och Fia gnydde lite de första minuterna men kom sen till rätta och somnade. Så duktig!! Det gäller att bara ignorera henne när hon gnyr för då blir hon bara mer nervös! Men som sagt gick det jätterbra! Vi fikade hos Micke. Det hände lite olyckor inomhus, men det får man räkna med! Annars var hon helt som vanligt -lite bus men sedan lugn och fin!

Efter besöket hos Micke körde vi till Sabina där Fia fick träffa en annan hund för första gången -Snappi en italiensk vinthund. Snappi är väldigt försiktig och det gick jättebra. Fia var lite rädd i början, men hälsade sedan fint och visade underläge för Snappi vilket är helt naturligt eftersom han är äldre! Fia kunde gömma sig under bordet och Snappi hoppade upp i soffan där inte Fia kan eller får vara så de hade vars en trygg plats. Fia förstod inte riktigt hur Snappi ville leka -draglekar med leksakerna, men de busade lite ändå! Det kändes väldigt bra och en stor fördel att Snappi själv är försiktig!


Först hälsa fint!


Sen pussas lite :)


Och sen massa bus!! Det var väldigt svårt att fånga dem på bild!!

Efter ett tag körde vi ut till Smyge för att lämna Snappi hos Binas föräldrar och sen körde vi och handlade. Kvällen bestod sedan av god mat, let's dance och "solsidan". Nu är jag hos Elin och Anders i Gislöv där jag coh Fia ska sova inatt.



Schnitzel med potatisgratäng, bearnaisesås och sallas! mums mums!

Så som sagt en dag full med nya intryck för Fia, men hon har skött det så himla bra och verkar så trygg i sig själv. Hon tycker verkligen om allt och alla. En stor fördel att sova i Gislöv är att jag ska sova på en madrass vilket innebär att jag kan ha Fia hos mig! :) Så mysigt -så slipper jag lägga mig på golvet för att mysa med henne! ;)

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0