snö snö snö...

hej hej!

Oj vad mycket snö!!! Jag tycker att det räcker nu!!!

Idag har vi haft seminarium igen. Det gick bra! Har ett till på fredag så det är bara till att sätta igång direkt. Denna gång ska det handla om vad EU sysslar med! haha vilka förändringar som påverkar företagsbeskattningen. Svårare än man kan tro att hitta information om.. hittade lite direktiv om moms -men vad är det som är nytt??

Annars har det inte hänt så mycket idag.. skulle fika med Anna, men känns inte som att nån av oss vill ge oss ut i det här vädret :S får väl se..

Jag har ju anmält mig till en valpkurs som börjar i mars. Då är Fia runt 12 veckor.. Nu försöker jag få tag i ledaren av kursen, och höra om det är lagom att börja vid 12 veckor? någon som har en synpunkt? :) Det står även att de använder sig av klickerträning -en metod där man använder sig av en klicker som belöning, så att hunden betingar klicket som en belöning. Det är säkert en jättebra metod, men jag är nog mot den traditionella varianten där man belönar med lek och godis. Så jag ska höra så att det inte BARA är klickerträning.. det skadar i och för sig inte att pröva för att se vad som passar mig och fia! :)

Försöker även få tag på uppfödaren, för att få lite "skötselråd" vilket foder jag ska använda och dylikt. Det är ganska roligt för uppfödaren och Svante (som har valparna nu) ha så olika uppfattningar om hur man ska ta hand om en hund. Bengt förespråkar bur, det tycker Svante är dåligt. Bengt tyckte inte att det var nödvändigt att jag tog med en filt till fia så att den sen skulle lukta mamma och syskon när jag får hem henne. Svante tyckte nu att jag skulle skicka upp en filt! haha Det visar bara på att det finns så himla många olika synsätt!! Och det gäller bara för mig att hitta ett sätt som passar både mig och Fia. Jag skippade buren och kör med kompostgaller, men en filt ska jag nog ta o skicka upp! :)

Eftersom jag inte har några bilder idag så får ni lite grimasvisning à la Ida! :)



Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!



En bur har fördelen att man kan använda den i bilen för att hunden ska åka säkert. Hemma funkar kompostgaller precis lika bra.

Kram

Ann

2010-01-27 @ 21:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0