Jag har lärt mig 2 läxor idag...

Läxa 1: Kör inte för fort
Läxa 2: Prata inte i telefon samtidigt som du kör bil
Så, nu har jag lärt mig dessa läxor och ber er därför inte att dömma mig! Jag vet att jag har gjort fel och det ska interhända igen så jag vill inte höra nåt "vad var det jag sa". Just nu tycker jag bara synd om mig själv!!

Efter seminariumet idag körde jag och Emilia , en klasskompis, och hämtade Fia för att köra till till henne i Malmö och låta vovvarna leka. På Annetorpsvägen i Limhamn blev jag stoppad av polisen, hade kört 60 på 50-väg och fick 2000 kr i böter!!! 2000!!! jag tycker synd om mig...

Väl framme fick hundarna leka, men Baileys, Emilias hund var väldigt busig och bumsig så Fia tyckte det var lite läskigt! Men hon måste ju lära sig.. Dock inte med en så stor hund kanske.. kan ju bli farligt om han får in en tass över hennes rygg.. Men fin var han i alla fall. En blandning mellan golden och labrador, mycket vacker!!


Baileys! Ser ni suget i blicken?? det är efter Fia! :)


Emilia och Fia

När jag körde hem igen ringde jag till Bina för att beklaga mig över mina böter. Hon är ju annars den som brukar köra för fort så jag tyckte jag hade all rätt att skylla på henne! Det är ju hennes fel ;) och då nöär jag skulle svänga tappade jag ratten och körde ner i ett dike!!! SUCK snabt sa jag till Bina att jag skulle ringa henne sen och sen körde jag som en liten ängel hela vägen till Lund. Ska nog bli inne resten av dagen... :P

Dock ska jag kanske träffa Anna och Kerstin ikväll, men då blir det nog att ta cykeln och ha Fia i en väska! Hon är ju för liten för att springa brevid och jag känner nog för att låta bilen stå... :P

Kramar

Kommentarer
Postat av: Bina

Förlåt, förlåt!!!

Jag ska sluta köra bil... Tur att jag lär mig av dina misstag, eller???

Jag tar på mig allt, det va mitt fel jag vet!

Jag är en dålig människa och har dåligt inflytande. Nu hoppas jag du alödrig gör om detta för fy fan va dyrt.

Jag säger bara tur jag inte har blivit stoppad för d hade jag inte haft nått körkort kvar. Det hade jag kunnat leva med men inte så jäkla mycket i böter. Dom pengarna kan jag ha roligare flr och du med. Därför ska jag från och med nu bara åka kollektivt. Då kan du prata i telefon, ta lippagloss, spela fiol eller vad du vill samtidigt. Nä nytt motto för idag är att låt bilen stå. Jag kom precis på att jag skriver alla praktiska saker med att åka buss och tåg, jag ska kanske ta in lite att det är bra för miljön också för det är ju viktigt för kommande generationer.

Nä du Ida vi dömmer inte dig det kunde varit vem som men gör aldrig om det för då ska vi ta Fia ifrån dig. ( Nä det ska vi inte men då blir du fattig och kanske inte kan köpa den snyggaste klänningen tills på lördag!!!)



Stanna nu inne för bövelen så inget värre händer

Puss

2010-03-11 @ 16:04:22
Postat av: Ann

Hej!



Inte ens fredagen den 13 men otur så det räcker.

Det kan hända vem som helst. Jag brukar bli omkörd på 70 väg när jag själv kör i 80 så det är fler än du som kör för fort. Huvudsaken att du klarade dig helskinnad. Hur gick det med bilen?

Skaffa handsfree. Ha det så bra!

Hälsningar

Ann

2010-03-11 @ 16:34:35
Postat av: Eva

Vi måste alla göra våra egna misstag. Du börjar få en del pengar på erfarenhetskontot, så du kan nog leva billigt resten av livet. kram på dig :)

2010-03-11 @ 16:40:27
Postat av: Marie

2000:- är ju en ganska hård läxa... men man gör garanterat inte om det.. :) Ha en bra helg!

2010-03-12 @ 11:05:45
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Buster sa att du fått böter gumman! Fy tusan vad taskigt! Vem kör inte i 60 på 50 väg liksom? Inte ens min övningsbil på körskolan klarade det;)

Men men, ibland ska man ha otur och då brukar man få tur i något annat istället;)

Love you!

2010-03-14 @ 15:26:54
Postat av: Mikaela

Och förresten ska du inte vara rädd med lill-Fia gumman. Hundar känner av det där. Jag vet att det är läskigt med första valpen och så (jag kan också tycka det är läskigt ibland) men det är jätteviktigt att man inte är överbeskyddande, det är då man får problem. Om hon uttryckligen säger nej och bara vill därifrån ska du självklart låta henne, men om det bara är för att du tycker det ser farligt och bumsigt ut så bit dig i läppen och låt henne göra sina egna misstag;)

Tänk vad jobbigt det kommer bli när man får barn?? Hahaha;)Älskar dig gumman!

2010-03-14 @ 15:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0