Lektion 1

Hej!

Igåt var Fias första lektion på valpkursen och det gick jättebra. Det var en ganska lugn lektion då alla hundar var lite förvirrade med den nya miljön och alla störningar. Vi övade på kontakttagande och ledarna var riktigt imponerade av Fia som satt mitt bland alla hundar och bara tittade på mig! Haha den hunden är galen i godis!! hon gör vad som helst för att få det! Men stolt blir man som bara den! :)

Vi övade även på "filttarget" då hunden ska gå till sin filt. Den ska i fortsättningen vara hennes trygga plats där vi sitter och kelar mellan övningarna. På slutet fick vi släppa lös hundarna, de små för sig och de stora för sig ocg Fia ägde stället!! Hon har ju varit så rädd och försiktig innan , men nu lekte hon runt som bara den och de andra hundarna bara följde efter henne! MAn är som en stolt mamma soch ögonen bara glittrar av glädje när jag ser hur duktig hon är! älskade lilla Fia!! Till nästa vecka ska vi fortsätta öva filtträning!


Svårt att fånga hundarna in action, men Fia är den lilla gula fläcken till höger!

Dagen igår bestod annars av föreläsning, plugg och slingning av Stinas hår. Och nu ska jag iväg på seminarium. Det var ett riktigt svårt ett så jag känner väl inte riktigt att jag är förberedd.. men det får gå! Har börjat bli lite sjuk med :( inte alls skoj!!

kramar

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul att det går så bra för lilla Fia! Krya på dig!

2010-03-10 @ 10:06:14
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0