lektion 2

hej hej!

Igår var det dags för Fias andra lektion. Vi övade på grunderna till fot där hunden ska följa handflatan och lära sig att det lönar sig att vara på min vänstra sida. Fia är jätteduktig så fort hon ser att jag har godis :P men om jag inte har det i handen blir koncentrerar hon sig mer på annat. Så jag måste först o fräst öva på att inte ha godis framme och lära henne att hon faktiskt får godis varje gång jag klickar även om hon inte ser det.

Annars var de fortfarade imponerade av hennes kontaksökande och vilja att arbeta! Då blir man så stolt!!

Idag är det tredje dagen på hemtentan. Igår träffades vi i gruppen, men vet inte om jag blev mycket smartare.. det är lätt att det blir yrt. Jag ska i alla fall skriva om den första uppgiften, fila på de andra och sen ska vi träffas i  orgon igen och gå igenom alla.

Idag ska Fia vaccineras! Hoppas hon är duktig! Tänkte be vetrinären klippa hennes klor med, och visa mig hur man gör, eftersom jag kommit åt pulpan varje gång :S

Det var allt för mig!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0