lektion 3

hej hej!

Idag har vi varit på vår tredje lektion! Det gick superbra! Via övade på avslappning och fokus. Vi jobbade två och två då den ena först skulle binda sin hund och den skulle fortsätta vara avslappnad. Fia satt fint och bara tittade! Under tiden övade den andra hunden fokus där man kom in med störningar. Eftersom Fia är så glad i godis förstod hon snabbt att så länge hon höll ögonkontakt med mig fick hon belöning även om de andra lockade med godis på annat håll! Så himla duktig!!

Fia har varit lite dålig på att äta den senaste veckan vilket är väldigt konstigt eftersom hon älskar allt som heter mat! Jag frågade intruktören vad det kunde bero på och hon trodde att Fia kanske hade ont i halsen. Hennes hund hade fått mandlarna bortopererade när han var i Fias ålder. Jag får verkligen hoppas att det inte ska behövas, men eftersom hon även harklar sig när hon har druckit finns det en risk... jag tänkte i alla fall avvakta och se, hon är ju glad i övrigt och än så länge äter hon i alla fall tillräckligt!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Emma

Typiskt! Jag hoppas hon äter bättre snart!

Är ni tillbaka i Lund nu? Puss och kram

2010-03-24 @ 10:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0