pluggpaulina!

Hej hej!
Igår var det kundkurs och det gick bra som vanligt! Vi fick beröm av ledaren och då blir vi väldigt stolta! Fia är VÄLDIGT duktig, hon fattar nästan direkt vad man vill ha av henne. Vi övade följsamhet, förbud och stanna kvar. Ledaren la ut godis i lokalen och sen skulle vi gå runt och när hunden försökte ta godiset eller ta kontakt med de andra hundarna skulle vi säga NEJ och när vi sen fick ögonkontakt fick hon godis av mig. Fia fattade nästan direkt att hon bara skulle koncentrera sig på mig, så jag behövde inte ens säga nej! När hon såg godiset på marken kollade hon på mig och fick sin belöning! min duktiga tjej!

Massa bus -mest med bästisen Hector!




Idag kom Paulina hit för att vi skulle plugga. Vi var inte supereffektiva, men fick ändå en del gjort. Nu är man igång i alla fall! Och hade en trevlig dag tillsammans! Jag missade min träning men var faktisit ute o sprang i stället (kors i taket :P) När jag kom hem skulle jag göra lite armhävningar, situps och rygglyft och det tyckte Fia var en jätterolig lek haha Blev lite svårt, men jag blev lite svettig i alla fall! :)

Kramar

Kommentarer
Postat av: Eva

Så bra att Fia vågar leka med de andra hundarna nu. Det ser härligt ut.

Lycka till med plugget och träningen. Det är nog bara bra med extra (Fia-)tyngd på magen när man gör situps.

Kram

2010-05-18 @ 22:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0