Tävlingsdag!

Hej!

Igår följde jag med Liv på tävling med Rigoletto. Han skötte sig utmärkt och var lätt den snyggaste killen på stället! :) Men en speciell lyster i ögonen och energi i benen märkte man tydligt hur kul han tyckte det var att få komma ut o visa upp sig! Fina fina killen! Programmet gick bra förutom en liten felridning och ett galoppombyte (!) men annars såg det hur bra ut som helst!


Rigoletto i sitt "kungatäcke"

När vi kom tillbaka till stallet fixade vi lite och sen körde jag vidare ner mot Gislöv. Andreas var där och hjälpte Martin med att isolera ett förråd. Vi fikade och jag busade lite med sötaste Ella! Sen körde jag vidare till Smyge där jag och mamma bytte däck på min bil (ingen karl här inte ;)) Andreas kom senare och åt middag. Slutligen körde jag till Bina för att snacka en stund!




Jag försöker få Fia att stanna på mattan så att hon inte yr rundor runt Ella hela tiden..det går sådär :S hon testar gränserna ;)

När jag kom tillbaka till Lund var "operation tratt" i full gång! Bella had ekommit åt sitt sår trots tratten. Det blev till att offra en plastspann som klipptes isönder och tejpades på den ursprungliga tratten som en förälngning! Så nu är tratten prydd med "Beijer-tejp" ;) Lilla Bella gnyr mycket.. men man vet inte riktigt vad det är.. Hon har ju ett morfinplåster på benet, men det kanske inte räcker så att hon ändå har ont. Eller så är det helt enkelt att hon tycker synd om dig själv och vill bli kelad med hela tiden.. Det hade varit så mycket enklare om de kunnat prata!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0