Fia är en gödselhund med ett rosa diamanthalsband..

Hej hej!

Igår var jag och red igen! Andreas och hundarna följde också med! Jag och Fia har nog lite olika visioner om vad hon är för en hund. Jag har köpt ett jättefint rosa halsband med "diamanter" på -därför att Fia är min lilla prinsessa och måste därför vara fin! Mmmm det tyckte alla i stallet också till vi såg att hon glatt plaskade omkrin i gödselstacken! Superkul med en "sjö" mitt i allt! :) gissa om hon luktade?? detfick bli en dusch direkt vi kom hem!

Ridningen gick bra! Jag jobbade med att mjuka upp honom i sidan och böja halsen. Eftersom han nyligen varit halt får jag inte rida för mycket på böjt spår, så det blev böjningar på rakt spår, samt "vänd åt fel håll". Galoppen gick oxå (kanske för att han var genomböjd) mycket bättre. Liv, hans ägare, gav mig lite tips hur jag skulle göra för att hålla honom i rätt galopp och det gäller bara att hålla ställningen innåt, vara stilla med yttertygeln och ha kvar galoppfattningsskänkeln. Minsta lilla detta ändras -bytar han galopp! :) men det gick som sagt bättre och vi galopperade ett par varv i varje varv i rätt galopp

De flesta bilder blev tyvärr suddiga, men här kommer i alla fall två!
!


Idag är det hundarnas dag! De har inte varit ensamma på hela dagen och ikväll ska vi köra ut till skogen med dem!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Eva

Hur luktade bilen då? Fanns det inte dusch i stallet?

2010-10-06 @ 21:04:49
Postat av: Ida

Det finns dusch i stallet, men det blev rätt sent så stora stallet var stängt... och Fia hade torkat under tiden jag red så vi tyskte det blev bäst att duscha henne hemma. Däremot hade vi inget hundschampoo så igår efter att hon badat i skogen började hon lukta igen :S men men vi köpte schampoo o nu luktar hon gott som en prinsessa ska göra! :)

2010-10-07 @ 08:49:01
Postat av: Marie

Det ser ut att vara en fin häst. Och jag tror att det är något fel på din blogg, för jag kan inte se bokstäverna jag har skrivit utan bara att den lilla pinnen flyttar dig :) kram

2010-10-07 @ 14:39:56
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: lovisa

mysig design:)

2010-10-07 @ 14:51:28
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0