Stackars lilla Kärsa :(

Hej hej!

Helgen har varit kanon förutom en incident som hände i lördags. Jag och Anna skulle ha myskväll och ville givetvis ha alla hundarna med :) Fia Kerstin och Bella. Det gick bra till en början, men sen rök Bella och Kerstin ihop. Kerstin fick ett hugg på nosbenet och började även blöda från nosen. Vi körde iväg till vetrinären som tog innan Kerstin över natten. Det var mest hennes chocktillstånd som de ville ha uppsikt över och eftersom hon blödde från nosen kunde det vara en inre blödning. En jobbig kväll i alla fall.. Morgonen därpå körde vi och skulle hämta henne och hon verkade helt ok ändå.. lite stressad och hade nog lite ont.. hon fick antibiotika och smärtstillande.. stackkars lilla kärsa!!!:(

Nu till Bella: Man undrar ju varför hon gör så här.. Bella har ju inte haft det så lätt.. blev misshandlad hos uppfödaren och matad med minkfoder som förstörde hela hennes mage. Hon är väldigt reserverad och blyg -både mot människor och andra hundar. Kanse blev det för mycket för henne i lördags.. hon har precis lärt känna mig, kanske inte känner sig jättetrygg i min lägenhet och så var där även en ny människaoch en ny hund. En stressad hund är en farlig hund -hur snäll den än är annars... Frågan är ju bara vad man ska göra åt det. Min filosofi har varit att utsätta hunden för situationer så att den "vänjer" sig vid olika miljöer och skapar ett förtroende för ledaren. Men man vill ju inte att det ska gå på bekostnad för någon annan (I detta fall Kerstin). Hade andreas varit med hade det kanske aldrig skett, eftersom Bella är trygg med honom.. Det är så lätt att vara efterklok.. men ALLA tips tar tacksamt emots!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!

Du har nog helt rätt Ida. Utsätta, hålla koll och ge hunden trygghet så löser det sig.

Nu har äntligen Mikaela fått träffa UFFE. Visst är de gulliga ihop. I eftermiddag ska vi iväg och rida honom för första gången under Linas ledning. Det känns tryggt.

Lycka till på tentan imorgon! Det är ju så mysigt med lite islandshäst ridning i:-)

Kram

Ann

2010-10-18 @ 10:10:39
Postat av: Marie

Min kusins hund var likadan när de fick henne för 5 år sedan, man kunde inte ens klappa henne och nu är hon världens keligaste! Mycket kärlek men tydliga gränser är nog bästa medicinen! Det tar en stund innan de är helt aklimatiserade! Lycka till! kram

2010-10-18 @ 16:35:44
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Marie

Min kusins hund var likadan när de fick henne för 5 år sedan, man kunde inte ens klappa henne och nu är hon världens keligaste! Mycket kärlek men tydliga gränser är nog bästa medicinen! Det tar en stund innan de är helt aklimatiserade! Lycka till! kram

2010-10-18 @ 16:36:13
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: MFF

Men vad med att tänka lite på Bella! Om Hon nu har haft det jobbigt i sin uppväxt så är kanske en lägenhet inte det bästa stället att träffa nya människor eller andra hundar för den delen!! Eller????? Bästa stället för en hund att träffa nya hundar eller nya människor är ju ute så klart. Det säger sig själv! Och om hon nu precis lärt känna dig.. Alltså tänk efter lite

2010-11-05 @ 12:52:51
Postat av: MFF

Hjälper inte om du tar bort min kommentar jag kan bara fortsätta skriva... Du får Bella att låta aggresiv. Hon gör ju inte så eller ja vilken hund som helst gör bara så om den känner sig hotat

2010-11-06 @ 11:24:34
Postat av: Anonym

HEj!



Jag vill be om ursäkt för mina kommentarer. Min Mamma såg vad jag skrivit och sa att känner du inte personen som har bloggen eller personerna innlägget handlar om ska jag inte lägga mig i.... Så jag ber om ursäkt...

Ha det bra.. PS: Längtar tills jag blir 18 och kan flytta hemmifrån så jag kan få göra lite som jag vill.. =) Så än en gång förlåt för mitt uppträde

2010-11-10 @ 17:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0