Krick krick

hej hej!

Idag när jag skulle rida såg vi att Rigoletto fått skav på manken -antagligen av sadeln.  Efter lite sadelprovning slutade det med att jag fick sitta upp i Livs childeric -även kallad krick krick ;) Såååå skön sadel!! men oj vad jag var rädd om den! hehe inte van vid att rida i en så fiiin sadel juh!

Jag började med att skritta ut en runda och sedan mötte jag upp Liv i ridhuset. Hon varnade mig från början att hon skulle vara hårdmot mig -och ja hon var på mig som en hök ;) men det är bra! Inte så farligt som det låter! efter lite övningar red jag igenom programmet för henne. Eller ja, det var ju inte helt rätt program jag lärt mig :S haha i alla fall blev det rätt till slut. Jag tyclte att jag fick bra koll på halterna, men måste vara nogrannare med alla vägar. Kändes i alla fall som en bra träning och det var mycket lättare att till exempel sitta ner i denna sadeln.

I morgon ska vi iväg till Bengts hästsport och låna hem några sadlar. För nu har lilla Pix ingen!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

Crick crick is da shit :o) Hihi! Nu ska vi hitta Piskesadel :o) Kram kram och tack för all hjälp!

2011-04-18 @ 00:08:46
URL: http://aramise.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0