Resdagbok: Magnetic Island

Magnetic Island

torsdag 24 juli 2008 Townsville, Australien

Antligen har det slutat regna!! Sa idag bar det av till magnetic island. Jag och Christian tog farjan over och hyrde en liten bil. En riktig baribebil hihi kandes mer som en golfbil! den var sa sot! Vi borjade med att kora till Horseshoe bay. Till skillnad fran allt annat har i australien var det en liten o! I alla fall matade vi fargglada faglar! De var overallt!! armar, hander, axlar och huvud! Det var lagom spannaden tills en av dem bajsade pa mig :S

Vi korde vidare till en nationalpark dar vi gick en runda pa en timme ungefar. Jattefint utsikt!! och vi sag en koala! RIKTIG!! VILD!! haha Det blev ganska svettigt sa efter det akte vi till en strand och tog ett dopp. Det var ungefar vad man hann med pa en dag! Kandes bra o vara igang igen istallet for att bara sitta pa hostlet o dega!

Igar var vi dock pa ett akvarium. Inte for att det intresserad mig sa mycket, men det var skoj o se alla fargglada fiskar och hajar! Vet inte om det gjorde sa att jag vill snorka dock! Jag tror jag hade fatt panik om jag sett en haj! Men jag ska prova!

Ikvall bar det av till Cairns. Ska aka over natten. Det blir inte sa manga timmars somn dock, vi kommer vara framme 6 pa morgonen. men jag sparar i allafall boendekostnad!

Jag har anda haft sa himla kul i Townsville. Mycket roliga manniskor!

Ha det sa bra allihopa!
saknar er!
manga kramar ida


Kommentarer
Postat av: Marie

Usch så många fåglar, jag är livrädd för fåglar så det där är min värsta mardröm...

2011-02-17 @ 11:00:17
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Lovisa Karlsson

Vad kul dina inlägg verkar vara! kommer verkligen att läsa din blogg igen! :) Hoppas du har en spännande vardag :p

2011-02-21 @ 20:44:01
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0