Resdagbok: På väg..

Pa vag..

söndag 6 juli 2008 Rockhampton, Australien

Hej o Ha!

Nu ar jag i Rockhamton. Kom hit igar kvall och aker vidare ikvall. Ska da aka till Dingo. Om jag forstatt det ratt ska jag vara dar i en vecka, och sedan ska vi aka vidare till hans andra gard i Julia Creek de tva andra veckorna. Julia Creek ar verkligen odemarken. Dingo ligger bara tva timmar utanfor staden, men Julia Creek tar nog en hel dag att komma till!

Resten av kursen var bra! Vi fick lara oss att valla kor, med hjalp av hastarna (!) och sedan markte vi dem med glodande stal och laste deras chippar. Vi hade en valdigt aggresiv grupp sa de tog i sonder tva grindar och en staldorr (staldorren var lite mitt fel, var inte snabb nog :s) Kor ar smartare an man tror, de laser av en precis som vi laser av dem. De marker direkt om det ar nagon som inte riktigt kan kontrollera hasten eller motorcykeln och utnnytjar det.

Vi har aven fatt kora traktor och lara oss att laga stangsel! Sa ar jag en fullbordad bonde nu eller?! haha eller inte.. men jag kan nog hjalpa till lite mer pa garden och hos dig Sone nu?!

Jag marker aven att det blir varmare och varmare ju langre noorut man kommer! skont! ska nog ga o lagga mig vid poolen nu! ahhhh! :)

Saknar er alla!
Blir sa glad for alla era kommentarer!
manga kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0