Igång igen!

hej hej!

Börjar med att berätta om gårdagens ridpass! Jag åkte upp med Liv och vi begav oss ut i ridhuset. Rigoletto har ingen sadel som passar, så jag rider barbacka! Började trava så smått, men hade inga sporrar så hade lite svårt för att få reaktion.. men det kändes i alla fall helt OK. Toppen att rida tillsammans med Liv då hon kommer med lite tips!

En i stallet ska åka på semester och ville att någon red ut hennes häst i helgen. Jag sa att jag hade en kompis och skulle höra med henne. Sagt och gjort, Anna (sjöberg) blev superglad och var riktigt sugen! På lördag och söndag blir det alltså uteritter! Söndag har vi även jour så då blir det stallet i princip hela dan!

Dagens ridpass fokuserade jag på att ha handen stilla och inte stör han så mycket i munnen. Armbågarna in till kroppen och inga glappande tyglar. Även det gick helt ok, inte i så bra form hela tiden men det kommer förhoppningsvis!

Imorgon kommer en sadelutprovare fråm Amerigo. Ska prova sadlar till både Rigoletto och Aramis! Efter det ska jag och Liv gå en runda med hundarna. Får se om de kommer överrens! :)

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0