Resdagbok: Brisbane

Brisbane

lördag 28 juni 2008 Brisbane, Australien

Tjo hopp!

Da var jag i Brisbane, holl pa att inte komma hit for jag missade min skjuts till flygplatsen, sa jag kom till flygplatsen bokstavligen talat precis nar de stangde check-in :S ooops, men ibland har man tur sa har ar jag!

Jag och Charlie blev hamtade pa flygplatsen av Don som sedan tog oss pa sightseeing i stan. Det ar inte sa stort och tydligen inte sa mycket att gora eller se. Och hostlet ligger ganska langt fran centrum, men jag ska ju inte vara har sa lange! Pa kvallen skulle vi ga ut men man far inte lov o dricka pa hostlet sa det borjade med att vi satt i en bil haha men sen smugglade vi in vinet pa rummet o satt dar. Tog en taxi till The valley som det kallas dar alla utestallen ar. Det ar gratis intrade overallt har sa det ar kul o ga runt o kolla in lite olika stallen! Nar vi skulle ga hem gick vi vilse sa det tog en timme o ga hem!


Idag har jag gatt runt i stan igen. Imorgon blir det antingen en koalapark eller stranden, far se vad de andra har for planer! Blir nog utgang ikvall med!

Nar vi gick runt i stan igar sa berattade Don att det brukar komma fram en "possum" pa hostlet pa kvallarna o vill ha mat. nah vad sott tankte jag! Trodde att det var nan sorts apa! Tills jag sag den!!! Sag ut som en JATTEratta!!! skitacklig!! och den var inte radd alls, men jag var!! haha hoppade runt pa alla bankarna!! men en kille tog min kamera och fotta den i alla fall! Sag nu att possum betyder pungratta!! usch ja, vill inte att det ska bli kvall sa jag maste traffa den igen!


Ha det bra allihopa! saknar er!
kramar ida


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej!



Va kul och se din lille kompis igen :) Visst är han söt!?

Kram

Ann

2011-01-26 @ 22:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0