Resdagbok: Forkyld!!!

Forkyld!!!

torsdag 19 juni 2008 Sydney, Australien

Hej!

AC:n pa flyget gjorde sitt sa jag har varit riktigt riktigt forkyld sen jag kom! idag ar det i alla fall lite battre da det har gatt over till hosta. Jag hade massa mediciner med mig hemifran som jag kunde behova, allt till forutom forkylning, sa har fatt kopa en massa har. Kanns trakigt o spendera pengar pa det nar har ar en massa annat o gora!

Sa vad har hant sen sist? efter ost o vin kvallen som for ovrigt var valdigt simpel somnade jag klockan 21! Pa tisdagen var det vad de kallade en trakig dag da vi fixade en massa praktiska saker sasom bankkonto, skattenummer o ch medicarekort. for att liva upp dagen lite grillade vi pa kvallen. Vi fick se en aboriginshow och ata kanguru!



Igar akte jag o den belgiska tjejen pa en busstur till Blue Mountains. Dar vi fick se fler kakduor och papegojor! Jag ar fortfarande lika fascinerad att se dem vilda! Men hojdpunkten var anda att se tva kangurur! Vi kom valdigt nara fast att de inte tycker om oss! :) Saaa sota, det var nog tur att jag hade atit kangurur dagen innan, for nu vet jag inte om jag vill det mer ;) Sedan gick vi en runda ner i dalen, och fick se helt underbar utsikt och natur! Var guide varnade oss for ormarna, men sa att eftersom det ar vinter sa ar det valdigt sallan man traffar pa dem! Men jag ar anda stolt over mig sjalv att jag var sa avslappnad! :) Det ar sa konsigt, men nar jag ar har, ar det nastan sa att man soker lite fara for att det ar sa spannande! jag undrar hur jag hade reagerat om jag verkligen sag en orm o det gor mig faktiskt nyfiken pa att gora det! later det konsitgt? jag tycker det, o hemma i Sverige hade jag aldrig kunnat tanka mig att kanna sa!!







Pa ett stalle vi var igar, stod jag och kollade upp i tratopparna, o plotsligt ser jag en koala!!! WOW tankte jag o kande hur hjartat borjade sla och hur jag darrade nar jag skulle ta upp kameran. Tog en massa foto tills jag borjade inse hur stilla den var, att den faktiskt inte rorde sig alls!!! haha jag gick narmre och insag att det inte var en riktig!!! kande jag mig dum eller?? haha



Igar kvall var vi ute och at med hsotelmanagern och den hollandska guiden och sedan gick vi till ett stalle med liveband. Rikgt bra faktiskt, men det blev en tidig kvall for mig eftersom jag inte kanner mig riktigt frisk..



Jag har hittat ett jillaroo jobb!!!!! som inte kraver nagon erfarenhet!! hoppas verkligen att jag kan fa komma dit! Man far inte betalt, men man far mat o boende o en rejal upplevelse!!! hall tummarna!

Saknar er alla!!!
kram Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0