Resdagbok: Jetlag..

Jetlag..

måndag 16 juni 2008 Sydney, Australien

Da var jag antligen framme!! Vilken lang och jobbig resa! Forst tog jag flyget till London dar fem timmars vantan borjade. Trott och hungrig borjade jag tvivla pa vad jag hade gett mig in pa. Men det var ju ingenting jag kunde gora nagot at da, sa det var bara o vanta! Det angrar jag forstas inte nu! Mellanlandade aven i HongKong o fick ga av flyget i ungefar en timme. Inga forseningar sa det var i alla fall skont! Val framme i Sidney skulle jag bli hamtad av dem fran hostlet. "vi kommer hamta dig pa sydneys flygplats, leta efter en skylt med var logga och ditt namn" Och jag letade o letade.. man hinner tanka manga tankar, tank om de har glomt o registrear mg!! till slut ringde jag ett akutnummer och det visade sig da att det var en massa trafik sa han var sen. Till slut sag jag i alla fall mitt namn pa en lapp o det bar ivag i en skranglig skapbil in till centrala Sidney. Och vilken trafik sen!!! 3.5 miljoner bor i Sidney.. ganska stor stad :)

Min forsta vecka har ar ju redan planerad och jag trodde ju att vi skulle vara ett helt gang men backpackers fran hela europa med pa alla aktiviteter. Det visade sig att vi ar tre stycken, varav en aker pa onsdag :S Lite synd.. det var ju sa jag tankte lara kanna nan! men men har ar mycket folk som bor pa hostlet sa det ska nog losa sig anda!

Idag gick vi tre i gruppen plus en tjej (tva svenskor och en belgiska) med hostel managern pa en rundtur i hamnen. Kanns sa overkligt att se allt i verkligheten. Hur ofta har man inte sett operahuset pa Tv och pa bilder och sa star det bara dar! himla maktigt i alla fall!! Vi gick genom botansika tradgarden dar jag var mest upptagen med att fotografera kakaduor och papegojor :) Sedan tog vi en farja till Watson Bay dar vi ifck se hela kustremsan och till slut dar bukten gar ut i havet. Det ar i inte den lilla bukten vill jag saga!



Ikvall ar det ost och vinkvall har pa hostlet och det kommer aven nagra och spelar didgiridoo! Jag har precis sovit en timme sa forhoppningsvis ska jag kunna vara med hela kvallen!

Hoppas att ni har det bra dar hemma! ni har antagligen varmare an jag i alla fall :( har ar molning och lite disigt.. men men om nagra veckor ar jag langre norrut o da ni!!!

Massa kramar
Ida


Kommentarer
Postat av: Marie

Så modigt av dig att åka iväg själv... jag är en mes :)

2011-01-14 @ 13:24:25
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0