Resdagbok: Resan ändrar riktning... :P

resan andrar riktning.. :P

onsdag 25 juni 2008 Sydney, Australien

Hej hiopp!!

Nu har det hant en massa! Det visade sig vara typ omojligt att fa ett jillaroo jobb utan utbildning och under den korta tiden jag ville jobba. Sa jag bestamde mig for att ga en jillarookurs som ger en garanterat jobb. Och sedan kommer jag nog jobba nastan hela sommaren.. Jag resonerade sa har: jag har bara arbetsvisum en gang sa det galler att passa pa, jag kan alltid komma tillbaka o resa runt en annan gang. Det kommer antagligen bara bli en kortis pa ostkusten pa vag tillbaka.. Jag vet inte om jag har fattat ratt beslut.. har lite angest, men forsoker o inte oroa mig. Det ar ganska mycket pengar det handlar om ocksa.. typ 5000 for kursen + resan dit, och lite klader och skor som jag behover for att jobba. Men a andra sidan kommer jag ju jobba mestadels efter det o tjana pengar istallet for att spendera dem.. ahhh jag vet inte vad jag har gjort!!!!

Sa jag aker till brisbane pa fredag och sedan till Gypsie pa mandag dar kursen ar. Sen kommer jag fa jobb nagonstans i gueensland..

Igar var vi, de tre svenska tjejerna och ett helt gang med engelska och irlandsla grabbar fran hostlet ute! Det var jattekul, blev ganska sent sa man ar lite sliten idag! Jag och en av killarna sjong karakoke, dancing queen, o kom pa tredje plats!! HA, vem sa att ida inte kunde sjunga! haha eller nat!!



Idag bjod grabbarna oss pa grillmat till lunch, eftersom de aker ikvall, eller imorgon.. kommer inte ihag! Det var mysigt i alla fall. Vi har en stor takterass dar vi satt o solen sken!

Sa nu ska jag boka flygbiljett till brisbane o sen ut o shoppa boots och skjortor! Vilken cowboy va? :P

massa kramar pa er alla!
//ida


Kommentarer
Postat av: Viola Söderberg

Oj, vilken söt blogg du har! Ska vi följa varandra via bloglovin? :)

2011-01-21 @ 20:56:39
URL: http://violasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0