Resdgbok: Koala cuddeling :)

Koala cuddeling :)

söndag 29 juni 2008 Brisbane, Australien

Hej hopp!

Blev en lugn kvall for mig igar, men inte for resten av hostlet. Verkar som inget bryr sig om att man inte far dricka har :S hehe och har ar verkligen lyhort!! De spelade hog musik i rummet brevid och jag horde precis vad de sa. Nar de sedan kom hem pa natten borjade de banka i min vagg!! ahhhh men men jag fick lite o sova anda! Ingen av dem ar kvar pa hotlet idag, hmm undra varfor :p

Jag kom i allafall upp i tid o tankte ta farjan till Lone Pine Coala Sanctuary med det visade sig att de hade flyttat hallplatsen till andra sidan floden, sa jag missade den :S inte likt mig o vara nara o missa en massa grejer, antar att den har laid back attityden har smittat av sig! I alla fall begav jag mig for att leta efter buss dit istallet. Men vagen bussen skulle ga ifran var avstangd, snacka om otur va? Men jag gav mig inte och till slut hittade jag en buss.

Lone Pine var typ en stor park, nastan som en djurpark, men djuren var mer fria. De hade massa koalor och jag fick halla i en och bli fottad! saa sota! Matade aven kangurur, emuer och papegojor. Kollade pa en show med vallhundar! de ar sa duktiga!! De visade ocksa upp lite ugglor och ornar! Sa jag har fatt min djurdos! Det ar inte lika spannade att se dem tama, men anda en upplevelse! Nu har jag i alla fall sett det mesta: koalor, wombats, krokodiler, emuer, kangurur och hor och hapna; odlor och en orm (stannade inte sa lange och kollade pa dem dock :s)


Nar jag kom tillbaka till Brisbane fikade jag med en av dem vi var ute med i forrgar och sedan gick jag tillbaka till hostlet och packade! Ska ga upp klockan 06.00 imorgon for att ta bussen till Gympie. Darifran blir jag hamtad av en minibuss som tar mig annu langre ut i bushen! Jag vet inte alls hur mycket tillgang jag kommer ha till internet, hamnar jag riktigt langt ut har de oftast inget internet och det ar laaangt till civilisationen! Men jag hoppas i alla fall att jag ska kunna fortsatta skriva!

Hoppas att alla har det bra! Det ar sa kul o hora fran er!
Kram ida


Kommentarer
Postat av: Eva

Bilden på dig och koalan är helt underbar.

2011-01-29 @ 11:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0