Resdagbok: catch the wawes!

catch the wawes!

fredag 20 juni 2008 Sydney, Australien

Glad midsommar pa er alla!

Igar gick vi langst kustremsan fran coogee till bondi beach. Sa himla fint! Man blir helt matt pa alla fina miljoer, lite bortskamd, men far forsoka att ta in allt anda! Promenaden tog typ 2-3 timmar o sen satte vi oss och fikade innan vi tog bussen tillbaka till centrum. Jag och belgiskan gick ut och at, eftersom vi har fatt kuponger sa vi far ata gratis! :) man maste bara kopa drickan. ingen kanon maltid men okej for 20kronor!


Idag var det till att ga upp tidigt, klockan atta skulle vi vara pa ett annat hostel som ligger ungefar en halvtimmes gangvag harifran for att dar bli hamtade av surfskolan! Riktigt trevlig guide och en massa engelskor som ni alla vet vad de har for rykte :S det stammer! haha
I alla fall korde vi typ 1,5 timmar for man kan ju inte aka till vilken strand som helst! tror har ar runt 50 strander bara i Sidney! Och vi skulle forstas till den langst bort, for dar var det lattast o lara sig! Sa vi korde forbi Manly (dopt efter invanarna som tydligen ska vara valdigt manliga haha) o hamnade pa Palm Beach.
Pa med vatdrakter o efter en liten introduktion pa stranden fick vi ga i vattnet! Instruktoren hjalpte oss att typ skjuta pa bradan nar vagen kom sa att det var lattare att fanga vagen! Det var saaaa kul!!! Efter ett tag kunde man aven forsoka fanga vagorna sjalv, men det ar himla svart faktiskt! lyckades ett par ganger dock ;) i borjan var det valdigt mycket under vattnet o med bradan fem meter bort. Vagorna har en himla kraft aven om de ar sma.


Vi borjade ganska langt in vid stranden, men efter ett tag fick vi ge oss ut langre. Instruktoren sa till mig att bara paddla ut dar jag var (istallet for att paddla runt vagorna) eftersom dar inte var nagra vagor just da. men vagorna kom!! jag hann paddla en meter o flog tillbaka fem!!! Och han bara "keep paddeling!!" aja efter ett tag var jag framme i alla fall! Ar riktigt trott och om i hela kroppen efter detta, men det var det vart!!! Jag kommer antagligen aka pa en femdagars surfcamp som tar mig till byron bay. Vill surfa meeeeer!!! :)



Blir inget midsommarfirande for mig ikvall :( har ar inga svenskar kvar pa hostlet och belgiskan akte idag. Imorgon ska jag till travellers contact point o ansoka om det har jillaroo jobbet.. jag vill vidare nu. Och jag vill veta var och nar!

Sa glad midsommar pa er alla! Jag ska dromma om er!
kramar ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0