Personligt rekord!

Hej hej!

Nu är det ju dags att uppdatera er om hur det gick på tävlingen!

Återigen var det upp i ottan för att anlända till stallet 06.45. Rigoletto känner på sig direkt att något är på gång och vill inte stå stilla alls! haha. Tävlingen utspelade sig på Malmö Ridklubb och efter att ha anmält mig, gått en runda på anlägggningen pch checkat läget var det dags att ta ut lilla brun.

Hade lite problem på framridningen med att Rigoletto visade sitt paradnummer: galoppombyte hrm haha Lite för låg nivå för det! Annars kändes han fin! På banan kändes han helt ok, lite knagglig emmellanåt, men tydligen inget som syntes. Pratade med Liv att det antagligen beror på för lite stöd i handen så att han blir så att säga tygelhalt. Anyway var jag inte supernöjd när jag kom ut, det finns allt en liten pessimist i mig ;)

När resultatet kom fick blev jag positivt överaskad: 64,3 % och därmed personligt rekord. Eftersom det var clearround fick jag en rosett och ett plakat. Hade blvit ännu gladare om jag hade knipit en placering också, men hamnade preciiiis utanför! Det viktigaste är i alla fall procenten och jag fick även omdömet "Vacker och spänstig häst. Blir lite lång och låg emmellanåt. Kämpa på ni har mycket mer att visa!" Ord som värmer!

Pixe skötte sig utmärkt och det är en ära att få åka ut och visa upp snyggingen!

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis! Det var ju kul att det börjar gå så bra.

2011-11-06 @ 22:54:32
Postat av: Aramis - En dressyrblogg

GRATTIS till fin ritt :o) Önskar stolt matte!

2011-11-07 @ 10:44:58
URL: http://aramise.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Grattis Ida! Fortsätt så!

2011-11-07 @ 16:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0