Tävling i Staffanstorp!

Upp i ottan för att åka till stallet och göra iordning Rigoletto. Han kände på sig direkt att något var på gång och levde rövare i stallgången, medan jag febrilt försökte knoppa en man på en hals som inte var stilla ;) haha snygg blev han i alla fall till slut och efter att kungatäcket var på och alla attiraljer inpackade i transporten bar det iväg de ynka 5 km till Staffanstorp.

Först på plats kunde vi i lugn och ro anmäla oss och sedan packa ut Rigoletto. Vi har ju börjat jobba på ett nytt sätt där Rigoletto kommer upp med nacken och in med bakbenen istället för att bli hängande i handen som han gjorde tidigare (och delvis fortfarande gör). Det innebär att under ett pass gör jag (om inte 10 000 som Liv tycker) så i alla fall 100 avsaktningar och igångsättningar i alla gångarter. Funkar faktiskt utmärkt!

Rigoletto skötte sig bra inne på banan, förutom att han såg ett spöke i väggen! ;) haha sa jag att han var 17 år?? :) Formen och energin var mycket bättre än tidigare tävlingar så jag var väldigt nöjd. Utdelningen blev 62,5 % och resulterade i en 10:e plats av 23 startande. Nu blickar vi fram mot nästa tävling! :)

Kommentarer
Postat av: Eva

När är nästa tävling då?

2011-10-24 @ 18:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0